En kund med kunskap är en bättre kund, men faktum är att bäst i test-artiklar inte bara är fördelaktiga för det företag som tillhandahåller dessa utan även för dig som kund. När du vill köpa en ny produkt vill du förstås köpa den allra bästa, och hur kan du säkerställa att du gör just detta på ett bättre sätt än att köpa den produkt som faktiskt har blivit utsedd till bäst i test?
Vem läser bäst i test-artiklar?
En bäst i test-guide används av en kund som vill köpa en produkt, snarare än en potentiell kund som inte riktigt vet vad han eller hon letar efter. Det rör sig alltså om kunder som inte har tid att göra efterforskningar på egen hand eller att be vänner om rekommendationer, eller om kunder som har gjort just detta men ändå vill få mer kött på benen. De har ett behov, de vet hur detta kan fyllas och de vill snabbt lägga vantarna på den allra bästa produkten för ändamålet. De besitter redan stor kunskap och är redo att spendera lite mer pengar, eftersom de redan känner till sitt behov.
Eftersom de har bra koll på sitt behov, kommer de också ha en vilja att fylla detta (d.v.s. få det att försvinna), vilket är anledningen till att de söker sig fram på ett annat sätt än en kund som bara sitter och fönstershoppar på nätet eller slösurfar under en reklampaus innan favoritserien sänds på TV.
Denna kategori kunder söker aktivt efter bäst i test-artiklar och guider. Men varför? Svaret på den frågan är att en sådan guide förenklar processen för kunden och besvarar alla dennes frågor. På Smarto kan du som kund få all information du behöver på ett och samma ställe, och efter att ha konsumerat denna information kan du snabbt och enkelt välja den produkt som är bäst i test.
På deras sajt kan du enkelt välja kategori, exempelvis hushåll eller hem & trädgård, och läsa bäst i test-guider för en rad olika produktkategorier, däribland routrar, grovdammsugare och popcornmaskiner. Sedan är det bara att välja den produkt du gillar bäst!